CE kategória
A jövő kamionos képzése a Jövő Autósiskolában
Hazánkban egyedülálló, innovatív CE kategóriás képzési programot kínál a Jövő Autósiskola a
Kamionos Akadémiával együttműködésben. A szokványos kategóriás oktatás keretein jóval
túlmutató képzés célja, hogy a mai korszerű nyerges szerelvények gazdaságos és biztonságos
vezetéséhez, illetve a kamionos munkavégzéshez szükséges naprakész és széles körű elméleti és
gyakorlati tudással rendelkező gépkocsivezetőket bocsásson ki a munkaerőpiacra.
Képzési koncepció
Magyarországon az az általános tapasztalat, hogy a CE kategóriás oktatás során a tanulók idős,
elavult pótkocsis szerelvényeken tanulnak és vizsgáznak, miközben csak az alapvetően szükséges
vezetési tudást szerzik meg. Így a legtöbben az első munkahelyükön tanulják meg például a nyerges
szerelvények szét- és összeakasztását, a ponyvázást, a rakományrögzítést, valamint a fuvarozással
kapcsolatos adminisztrációt, az okmányok helyes kitöltését. A korszerű tehergépkocsik fejlett
vezetéstámogató rendszereit sokan a munkájuk során sem ismerik meg helyesen és alaposan, a
vészhelyzetek megelőzéséhez, illetve hatékony elhárításához, továbbá a gazdaságos vezetéshez
szükséges vezetéstechnikai tudást pedig csak nagyon kevesen sajátítják el később vezetéstechnikai
oktatások keretében.
A Jövő Autósiskola képzési programjának célja, hogy a tanulók mindezt a tudást az átfogóan
kibővített elméleti és gyakorlati tananyagnak, a megnövelt óraszámnak, a korszerű
oktatószerelvénynek és a jól felkészült, gyakorlati tapasztalatokkal rendelkező oktatóknak
köszönhetően már a CE kategóriás vezetői engedély megszerzésével megkapják. Ezáltal a
munkáltatók „kulcsra kész”, lényegesen kevesebb betanítást igénylő és minden téren színvonalasabb,
megbízhatóbb munkát nyújtó gépkocsivezetőkhöz juthatnak.
Oktatószerelvény
A ponyvás félpótkocsis oktatószerelvény nyerges vontatója egy 2021-es évjáratú MAN TGX 18.640-
es modell, amely a mai korszerű, a gazdaságos és biztonságos vezetést támogató
asszisztensrendszerek túlnyomó többségét tartalmazza. Különlegessége, hogy a fekhelyek helyére
gyárilag három, biztonsági övvel felszerelt ülést építettek be, amivel hazánkban egyedülállónak
számít. Ezáltal az oktatón kívül egyszerre négy tanuló is szabályosan és biztonságosan helyet
foglalhat a fülkében, ami jelentősen javítja az oktatás hatékonyságát és időkihasználását.
Tematika
A képzés a jogszabályilag meghatározott minimálisan kötelező 14 óra elméleti és 12 óra gyakorlati
oktatást további 4 óra gyakorlati oktatással és 4 óra zártpályás biztonságos vezetéstechnikai
oktatással egészíti ki. A gyakorlati oktatás 4 fős csoportokban történik és az éppen vezető tanulón
kívül a másik három tanuló is mindvégig a fülkében tartózkodik. Ezáltal az oktató minden
instrukcióját hallják és egymás hibáiból is folyamatosan tanulnak. Természetesen mindenkinek csak a
ténylegesen vezetéssel töltött idő számít bele a gyakorlati óraszámába.
A forgalmi vezetési gyakorlatok kiterjednek a korszerű vezetéstámogató rendszerek
használatára is. A zártpályás biztonságos vezetéstechnikai oktatás elemei: vészfékezés,
sávváltásos kikerülés, sávváltásos kikerülés vészfékezéssel, szlalom, helyes ívű kanyarvétel.
A Jövő Autósiskola ugyanezzel a tematikával a CE kategóriás alapképzésen kívül CE kategóriás
utánképzést (vezetői engedély bevonását követő kötelező újraképzés) is kínál nyerges szerelvénnyel.
Helyszín
Az elméleti és a gyakorlati oktatás (rutin + forgalmi vezetések indulási és érkezési pontja) helyszíne a
Waberer’s International Nyrt. Nagykőrösi úti telephelye (1239 Budapest, Nagykőrösi út 351). A
zártpályás biztonságos vezetéstechnikai oktatás helyszíne a kiskunlacházai repülőtér, ahova az
oktatószerelvénnyel jutnak el a tanulók a Nagykőrösi útról.
Képzési díjak
A Jövő Autósiskola újszerű CE kategóriás képzése lényegesen többet nyújt az autósiskoláknál
elérhető, jogszabályilag előírt tematikájú és kötelező minimális óraszámú képzéseknél. Nagyobb
óraszámban történik a képzés, a tanulók igazolt módon valóban levezetik a meghirdetett óraszámot és
a képzés zártpályás vezetéstechnikai oktatást is magában foglal. Fiatal, korszerű, jól felszerelt nyerges
szerelvénnyel történik a képzés, amelynek nagyobbak a járulékos költségei, ezért nagyobbak az
óradíjak is. Ezért összességében nagyobb a teljes képzés költsége, de ez a munkáltatóknak megtérül a
képzettebb munkaerő alkalmazása során.
Elméleti óradíj: 70.000 Ft.
Gyakorlati óradíj: 55.000 Ft.
Közlekedési alapismeretek elméleti vizsgadíj: 11.400 Ft.
Szerkezeti és üzemeltetési elméleti vizsgadíj: 11.400 Ft
Rutin vizsgadíj: 10.600 Ft
Gyakorlati vizsgadíj: 26.200 Ft.
Teljes képzési díj pótórák nélkül: 990.000 Ft.